Sunday, February 27, 2011

Tutor : jaga kanta sentuh!!

haaaa.....
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
saspen...heeee~
ta de ntah ary pe ntah aku ade mmpi yang mate aku ade ulat...bb aku pkai cntect lens seram bow..due2 mate aku ade ulat ulau besat plak tuh bpak takot nyer aku seram la..hish....
ase seram la nk pkai lens pas ni..hushhh....ta bleh..mhal aku bli tuh bowh!!!!
hishh terok kan..
ni mmg gmbr sbb pkai lens tau..
haaaa....trok kan ta cye ckp aku nah amek ko...tp dlm mimpi aku tu ulat dye lagik beso dari hak ni..bgn pagi tros aku check mte aku pnye la takot bowh..seyes bapk takot nyer..bpak aku pon ta tkot cm nie..aku tkot bute jer...okey aku pon dgn senang aty nyer pegi la mengoogle di google cri pasai pnjagaan mate..
aku ase da wat cm di suruh dah tapi aku wat jugak kat blog aku nih care nak pakai lens dgn betoi-sebetoi-betoi nyer...HAHAHA....
scroll di bwh yea~


Untuk penggunaan yang selesa pada kanta ekau, adalah penting untuk mengikuti arahan yang diberikan oleh Pengamal Penjagaan Mata. Kegagalan untuk mengikuti rawatan kanta mata yang benar boleh mengakibatkan masalah mata serius.

Pembersihan dan pembilasan sangat penting untuk menghilangkan lendir, sekresi, dan bahan yang mungkin telah terakumulasi selama digunakan. Lakukan ia selepas digunakan dan sebelum disimpan.

Bahaya kuman hanya boleh dihilangkan dengan pembersihan dan pembilasan yang betul.

Dapatkan nasihat doktor.

Jangan pernah meletakkan lens anda di mulut anda atau apapun

selain menggunakan seperti apa yang dicadangkan untuk pembersihan atau pembilasan kanta anda.

Jangan bilas di dalam air

, kerana ini boleh menyebabkan ia mengandungi banyak kotoran yang dapat sudah tercemar atau kanta anda boleh rosak seterusnya menyebabkan jangkitan mata atau kecederaan.

Letakkan setiap kanta ke ruang yang betul dari sistem simpanan kanta dan pastikan kanta benar-benar tenggelam ketika ia tidak sedang digunakan. Awas! Kanta akan rapuh jika tidak terendam.

Carilah nasihat daripada anda Eye Care atau Pengamal jika kanta anda perlu disimpan untuk masa yang lama.Kanta anda juga harus diganti secara berkala,begitu juga dengan bekas kanta lekap sebagaimana disarankan oleh pengeluar kanta atau anda Pengamal rawatan mata.Jangan gunakan air paip untuk bilas kanta anda! Gunakan air pembilas yang telah disyorkan.

(untuk jaga mata lebih baik klik disini)



2 comments:

Anonymous said...

mcm optometris la kamu!!
keep on posting the best side in you k..

Nana Keyme said...

la..copy je tuh...
owh thanks for read this bro!!!